شنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

حمله پهپادهای ایرانی به بحرین و اصابت به یک کشتی در تنگه پس از حملات هوایی آمریکا

  :اندیشکده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
این متن توسط یک صدای خودکار خوانده می‌شود. لطفاً هرگونه مشکل یا مغایرت را در اینجا گزارش دهید. دبی — ایران در واکنش احتمالی به حملات هوایی شبانه ایالات متحده، روز شنبه حمله پهپادی را به بحرین آغاز کرد و همزمان یک کشتی در تنگه هرمز نیز هدف حمله قرار گرفت. این حملات در خلیج فارس نشان‌دهنده خطر از کنترل خارج شدن مجدد جنگ ایران است، آن هم پس از آنکه ایران و ایالات متحده به یک توافق موقت در راستای دستیابی به توافقی نهایی برای پایان دادن به درگیری دست یافته بودند. ایالات متحده در واکنش به حمله پهپادی ایران به یک کشتی کانتینربر که روز پنجشنبه قصد خروج از تنگه را داشت، شبانه حملات هوایی انجام داد که این امر تداوم زنجیره‌ای از حملات را نشان می‌دهد که آتش‌بس شکننده جنگ را متزلزل کرده است. در همین حال، یک نهاد دریایی چندملیتی تحت نظارت نیروی دریایی ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد که مسیری را در نزدیکی عمان در تنگه هرمز گسترش خواهد داد تا امکان تردد ورودی و خروجی فراهم شود. این اقدام احتمالاً کانون تنش جدیدی با تهران خواهد بود، چرا که کنترل تهران بر این تنگه، منبع اصلی اهرم فشار در مذاکرات با ایالات متحده است. بحرین یکی از سرسخت‌ترین منتقدان ایران و میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است. این کشور به تازگی میزبان مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، برای نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس بود که با فراخوانی برای پایان دادن به حملات ایران و بازگشایی کامل تنگه به پایان رسید. بیانیه‌ای از سوی وزارت امور خارجه بحرین اعلام کرد که «تعدادی از پهپادهای ایرانی» هدف قرار دادند

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user