شنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۶

بحرین حمله پهپادی ایران به خود را محکوم کرد و اعلام نمود که حق دفاع از خود را محفوظ می‌دارد.

  :اندیشکده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
وزارت امور خارجه بحرین روز شنبه حمله پهپادی ایران به این پادشاهی را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت، معاهدات و هنجارهای بین‌المللی و تهدیدی برای شهروندان و ساکنان آن دانست. بحرین اعلام کرد که ایران درست پس از آنکه تهران اعلام کرد تأسیسات نظامی آمریکا را در تلافی حملات هوایی شبانه هدف قرار داده است، یک حمله پهپادی به این پادشاهی انجام داد. این وزارتخانه تهران را تنها مسئول تضعیف تلاش‌های صلح دانست و اعلام کرد که این حمله نشان‌دهنده رویکردی مبتنی بر بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات در منطقه است. بحرین تأکید کرد که صلح از طریق تهدید یا استفاده از زور قابل دستیابی نیست و افزود که اتحاد این کشور قوی‌تر از هر تهدیدی است و تحت تأثیر حملات مداوم قرار نخواهد گرفت. این وزارتخانه افزود که این حمله «چالشی مستقیم» برای اراده بین‌المللی است و خاطرنشان کرد که ایران طبق یادداشت تفاهم اسلام‌آباد که در ۱۷ ژوئن امضا شد، متعهد شده بود که عملیات نظامی را به طور دائم متوقف کند و به حاکمیت کشورهای منطقه احترام بگذارد، که این حمله نشان‌دهنده عدم پایبندی ایران به آن تعهدات است. بحرین تأکید کرد که حق دفاع از حاکمیت، امنیت و ثبات خود را مطابق با قوانین بین‌المللی برای خود محفوظ می‌دارد و از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا به مسئولیت‌های خود عمل کند، اجرای قطعنامه‌هایش را تضمین نماید و متجاوز را پاسخگو کند.

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user