ایالات متحده میگوید مکانهای ذخیرهسازی موشک و پهپاد ایران را هدف قرار داده است، در حالی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد به پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه حمله کرده است. ایالات متحده و ایران برای نخستین بار از زمان امضای تفاهمنامه (MoU) در هفته گذشته، دست به حملات متقابل زدهاند که این امر تنشها را چند روز پیش از برگزاری دور بعدی مذاکرات میان دو طرف افزایش داده است. ارتش آمریکا اعلام کرد که این حملات را در تلافی حمله پهپادی یک روز پیش از آن به یک کشتی باری در تنگه هرمز انجام داده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، ایران را به انجام آن حمله متهم کرد. رسانههای دولتی ایران گزارش دادند که یک پرتابه در نزدیکی اسکلهای در شهر سیریک در نزدیکی تنگه هرمز اصابت کرده است. ایران همچنین اعلام کرد که جزیره قشم نیز هدف قرار گرفته است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که در تلافی آخرین حمله دولت ترامپ، مکانهایی در منطقه که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند را هدف قرار داده است. در اینجا آنچه را که با ورود درگیری به صد و بیستمین روز خود میدانیم، میخوانید.
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.