مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، این هفته با هدف اطمینانبخشی به متحدان منطقهای مبنی بر اینکه مذاکرات میان واشنگتن و تهران امنیت آنها را تضعیف نکرده و تردد در تنگه هرمز را محدود نخواهد کرد، وارد منطقه خلیج فارس شد. وی در اولین توقف خود در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، اعلام کرد که این آبراه حیاتی بدون دریافت عوارض، برای همه باز خواهد ماند. او گفت: «این یک آبراه بینالمللی است. هیچ کشوری اجازه ندارد برای یک آبراه بینالمللی عوارض یا هزینهای دریافت کند. فکر میکنم همه کشورهای این منطقه با ما همنظر باشند.»
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.