(عکس از: جک گوئز / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایمجز) دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، اسرائیل را قربانی کرد. این واکنش خشمآلود مفسران رسانههای راست افراطی اسرائیل است که به عنوان بازوی تبلیغاتی بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر این رژیم عمل میکنند؛ واکنشی به این خبر که رهبر آمریکا توافقنامهای چارچوبی را برای پایان دادن به خصومتهای کنونی با ایران امضا کرده است. یکی از مفسران برجسته راستگرای اسرائیلی، در حالی که با خشم در یک پخش زنده تلویزیونی در شبکهای حامی نتانیاهو سخن میگفت، از یک توهین یهودستیزانه برای توصیف جرد کوشنر، داماد رئیسجمهور، و استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه استفاده کرد. او گفت که این دو نفر که یهودی هستند، منافع مالی شخصی خود در کشورهای حوزه خلیج فارس را بر وفاداری به همکیشان یهودیشان ترجیح دادهاند. تنها چند سال پیش، رسانههای راستگرا از پیوند خانوادگی کوشنر با نتانیاهو که زمانی مهمان شبانه خانه آنها در نیوجرسی بود، تجلیل میکردند. این خشم تنها محدود به راست افراطی نیست. مفسران رسانههای میانهروی قدیمی و رهبران احزاب اصلی مخالف نیز از اینکه جنگ به جای پیروزی قاطع، با ناکامی به پایان رسیده، عصبانی هستند. اما در حالی که حامیان نتانیاهو میگویند ترامپ به اسرائیل خیانت کرده است، مخالفان، نخستوزیر را به دلیل ضعف سرزنش میکنند. آنها میگویند او نباید به خواسته رئیسجمهور آمریکا مبنی بر پایان دادن اسرائیل به جنگ علیه رژیم ایران و حزبالله، پیش از دستیابی به پیروزی، تن میداد. نتانیاهو که زمانی با عنوان «آقای امنیت» شناخته میشد، نشان داده است که...
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.