آمریکاییها در حال جابهجایی هستند. این موضوع چه تأثیری بر بازارهای کار محلی خواهد داشت؟ نظرات بیانشده توسط مشارکتکنندگان «کارآفرین» متعلق به خودشان است. آمریکا در حال تغییر است. نه، منظورم جابهجایی صفحات لرزهای زیرزمینی ناشی از زلزله نیست. افراد و خانوادهها با تعداد بیسابقهای از یک ایالت به ایالت دیگر نقلمکان میکنند. بهعنوان یک کارآفرین و کارفرما، کنجکاوم بدانم چشمانداز اشتغال در پنج تا ده سال آینده چگونه خواهد بود. از زمان پیدایش آمریکا، آمریکاییها به روشهای مختلف به دنبال فرصت بودهاند. همانطور که ضربالمثلی میگوید، مردم تمایل دارند «پول را دنبال کنند». در طول چند دهه اول کشور جوان ما، اقتصاد آمریکا عمدتاً روستایی و مبتنی بر کشاورزی بود. شرکتهایی مانند جنرال میلز، کرافت هاینز، پپسیکو و تایسون فودز وجود نداشتند. پابلیکس، کروگر یا والمارت هم همینطور. به عبارت دیگر، ما برای بقا مجبور بودیم غذای خودمان را پرورش دهیم. از سال ۱۸۲۰ تا ۱۸۸۰، اولین موج بزرگ مهاجران از بریتانیا، ایرلند، آلمان و ایتالیا وارد شدند و عمدتاً در شهرهای ساحلی شرقی مانند بوستون و نیویورک، و همچنین شهرهای جنوبی مانند چارلستون و ساوانا ساکن شدند. بعدها، مهاجران مکزیکی و آمریکای جنوبی در تگزاس، کالیفرنیا و جنوب غربی مستقر شدند، در حالی که مهاجران آسیایی به ساحل غربی رسیدند. جالب اینجاست که تا اوایل دهه ۱۹۷۰، جمعیت متولدین خارج در ایالات متحده حدود ۵ درصد بود. امروزه، حدود ۲۵ درصد از افرادی که در آمریکا زندگی میکنند در خاک خارجی متولد شدهاند. این رقم در سال ۲۰۵۰ چقدر خواهد بود؟ چه کسی میداند. با این حال، مسئله اصلی برای کارآفرینان امروز مهاجرت خارجی نیست؛ بلکه در واقع مهاجرت داخلی است. آمریکاییها در حال نقلمکان هستند.
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.