پنجشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۴

فرمانده نیروی قدس سپاه ایران به اسرائیل هشدار داد که لبنان را ترک کند یا با «شکستی خفت‌بار» روبرو شود.

  :اندیشکده
، :نویسنده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به اسرائیل هشدار داد که لبنان را ترک کند وگرنه با «شکستی خفت‌بار» روبرو خواهد شد. اسماعیل قاآنی به اسرائیل هشدار داد که «امروز با میل خود» عقب‌نشینی کند، در غیر این صورت با خطر اخراج اجباری در «رسوایی و شکستی خفت‌بار» مواجه خواهد شد؛ این در حالی است که مقامات اسرائیلی هرگونه عقب‌نشینی اخیر از جنوب لبنان را رد کرده‌اند. لیور بن آری | منتشر شده: افزودن نظر موضوعات مرتبط: اسماعیل قاآنی، حزب‌الله، ایران، لبنان، نیروی قدس. اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، روز پنجشنبه هشداری مستقیم به اسرائیل داد و از آن خواست که فوراً از لبنان عقب‌نشینی کند یا با آنچه او «خروج اجباری در آینده» توصیف کرد، روبرو شود. قاآنی گفت: «امروز با میل خود لبنان را ترک کنید»، و افزود که در غیر این صورت، اسرائیل مجبور خواهد شد «فردا با رسوایی و شکستی خفت‌بار» آنجا را ترک کند. او لبنان را «منطقه مقاومت، نه جایی برای اشغالگران» توصیف کرد و به درگیری‌های پیشین میان اسرائیل و حزب‌الله، از جمله عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، اشاره کرد. قاآنی افزود که نتایج مشابهی دوباره تکرار خواهد شد و بر حمایت دیرینه ایران از گروه‌های مسلح مخالف اسرائیل در منطقه تأکید کرد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌های متناقضی درباره فعالیت‌های نظامی اسرائیل در جنوب لبنان و بلاتکلیفی در مورد جابجایی‌های اخیر نیروها وجود دارد. یک مقام آمریکایی اخیراً گفته بود که اسرائیل به عنوان اقدامی «حسن نیت»، از بخش‌هایی از یک منطقه حائل در جنوب لبنان عقب‌نشینی کرده است، که نشان می‌دهد نیروهای مسلح لبنان به این منطقه وارد خواهند شد. با این حال، مقامات اسرائیلی و لبنانی هر دو تأیید هرگونه عقب‌نشینی را رد کرده‌اند.

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user