رم، ۲۵ ژوئن. /تاس/. سفارت ایران در ایتالیا در بیانیهای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که اظهارات دبیرکل ناتو در خصوص حمایت ارائهشده به آمریکا و اسرائیل در عملیاتشان علیه ایران، اذعان به نقض حقوق بینالملل است و بنابراین این بلوک و اعضای آن باید در قبال جنایات علیه مردم ایران پاسخگو باشند. در این بیانیه آمده است: «دبیرکل ناتو مستقیماً از ایتالیا و رومانی به عنوان کشورهایی نام برد که در تجاوز نظامی آمریکا علیه ایران همکاری کردهاند. این کشورها، و همچنین هر کشور اروپایی دیگری که با مشارکت در تجاوز آمریکا و صهیونیستها علیه ایران همکاری کرده است، اکنون باید به شهروندان خود و جهانیان توضیح دهند که چرا تصمیم گرفتهاند همدست متجاوزان شوند و به جنایات جدی علیه مردم ایران در مابناد، لامرد، تهران، اصفهان، سنندج، همدان، تبریز، شیراز، بندرعباس و دیگر شهرها و مناطق کمک کنند.» پیشتر، مارک روته، دبیرکل ناتو، به فاکس نیوز گفته بود که برخی از کشورهای عضو این بلوک به نیروهای آمریکایی اجازه دادهاند از پایگاههایشان برای انجام عملیات علیه ایران استفاده کنند. در همین راستا، روته به ایتالیا اشاره کرد و گفت که ۵۰۰ هواپیمای آمریکایی برای پشتیبانی از عملیات «خشم حماسی» (Epic Fury) از این کشور برخاستهاند. مقامات ایتالیایی بعداً تصریح کردند که این موضوع تنها مربوط به عملیات پشتیبانی فنی و لجستیکی پیشبینیشده در توافقات دوجانبه بوده و شامل مشارکت در عملیاتهای نظامی نمیشود. اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، خاطرنشان کرد که اعتراف رئیس ناتو به همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله آنها به ایران، نشاندهنده مشارکت مستقیم این بلوک در این اقدامات است.
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.