پنجشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۴

قیمت نفت با خروج نفت‌کش‌های بیشتر از تنگه هرمز به سطوح پیش از جنگ ایران بازگشت.

  :اندیشکده
، :نویسنده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
با دو برابر شدن تردد کشتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به بالاترین سطح از اواخر فوریه، نگرانی‌ها از بحران طولانی‌مدت انرژی در حال «رنگ باختن» است. اخبار زنده کسب‌وکار – آخرین به‌روزرسانی‌ها؛ با خروج نفتکش‌های بیشتری از تنگه هرمز، قیمت نفت به سطحی پایین‌تر از آنچه پیش از آغاز جنگ ایران در اواخر فوریه دیده شده بود، سقوط کرد. نفت خام برنت، شاخص جهانی، روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین حد خود یعنی ۷۲.۲۴ دلار در هر بشکه رسید که اندکی کمتر از روز پیش از حملات موشکی آمریکا و اسرائیل به تهران در ۲۸ فوریه بود. قیمت‌ها در این ماه بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته‌اند. نفت خام برنت برای تحویل در ماه اوت، پایین‌تر از قیمت ۷۳.۵۹ دلاری برای ماه سپتامبر معامله می‌شد که نشان‌دهنده عرضه کافی در کوتاه‌مدت است. بر اساس داده‌های سی‌ان‌ان و مارین‌ترافیک، تردد کشتی‌ها در این تنگه که یک مسیر حیاتی کشتیرانی است، در ۲۴ ساعت گذشته دو برابر شده و به بالاترین سطح خود از اواخر فوریه رسیده است. ایپک اوزکاردسکایا، تحلیلگر ارشد در سوئیس‌کوت، گفت اخباری مبنی بر اینکه کشتی‌ها اکنون با سیگنال‌های ماهواره‌ای روشن از تنگه هرمز عبور می‌کنند، به کاهش قیمت نفت کمک کرده است. وی افزود: «ترکیبی از آزادسازی ذخایر استراتژیک، کاهش تقاضا از سوی چین به عنوان بزرگترین خریدار، و خروج بی‌سروصدای تعداد قابل‌توجهی از نفتکش‌ها از خلیج فارس، به مازاد عرضه جزئی در برخی بازارهای مهم منجر شده است.» سوزانا استریتر، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در ولث کلاب، گفت: «ترس از بحران طولانی‌مدت انرژی جهانی ناشی از درگیری ایران در حال رنگ باختن است و قیمت نفت به سطوح پیش از بحران بازگشته است. با این حال، به جای اینکه آرامش در بازارهای اروپایی جریان یابد، همچنان...»

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user