پنجشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۴

ایران نسبت به تردد غیرمجاز در تنگه هرمز هشدار داد

  :اندیشکده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز پنجشنبه نسبت به هرگونه تردد بدون مجوز از تنگه هرمز هشدار داد و اعلام کرد که با شناورهایی که از این دستورالعمل پیروی نکنند، «برخورد خواهد شد». آینده این تنگه که مسیری حیاتی برای محموله‌های انرژی است و در دوران جنگ توسط ایران مسدود شده بود، یکی از نقاط اختلاف کلیدی در مذاکرات میان تهران و واشنگتن است. تهران اعلام کرده است که قصد دارد آنچه را که «هزینه‌های خدمات دریایی» می‌نامد - نه عوارض - اعمال کند، در حالی که ایالات متحده استدلال می‌کند که این یک آبراه بین‌المللی است و نباید برای عبور از آن هزینه‌ای دریافت شود. سپاه پاسداران، بازوی ایدئولوژیک ارتش ایران، اعلام کرد: «تنها مسیر مجاز برای عبور از تنگه هرمز، مسیری است که توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است.» آن‌ها در بیانیه‌ای هشدار دادند که هرگونه عبور بدون مجوز «غیرقابل‌قبول و بسیار خطرناک» است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، آن‌ها همچنین آنچه را که «اعلام مسیر جدید» توسط «برخی مقامات» در این آبراه خواندند، محکوم کردند. این بیانیه جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما به نظر می‌رسد واکنشی به اعلام یک کریدور موقت در طول شب توسط عمان باشد که آن نیز در حاشیه این تنگه قرار دارد.

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user