بر اساس یک نظرسنجی جدید از دانشگاه کوئینیپیاک، شش نفر از هر ده رأیدهنده آمریکایی معتقدند که جنگ با ایران ارزشش را ندارد. این نظرسنجی جدید نشان میدهد که ۴۸ درصد از رأیدهندگان آمریکایی معتقدند ایالات متحده «بیش از حد» از اسرائیل حمایت میکند، که این بالاترین میزان از زمان آغاز این پرسش توسط این مؤسسه نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ است. این نظرسنجی که روز چهارشنبه توسط دانشگاه کوئینیپیاک منتشر شد، همچنین نشان داد که ۶۰ درصد از پاسخدهندگان معتقدند مداخله نظامی در ایران «ارزشش را ندارد»، در حالی که ۳۴ درصد از رأیدهندگان گفتهاند که این اقدام «ارزشش را دارد». طبق این نظرسنجی، ۳۸ درصد از پاسخدهندگان معتقدند حمایت آمریکا از اسرائیل در حد مناسب است، در حالی که تنها ۷ درصد فکر میکنند حمایت آمریکا از اسرائیل کافی نیست. از نظر تفکیک حزبی، ۶۶ درصد از دموکراتها معتقدند آمریکا بیش از حد از اسرائیل حمایت میکند، در حالی که ۹ درصد معتقدند حمایت کافی نیست و ۱۸ درصد فکر میکنند حمایت آمریکا از اسرائیل در حد مناسب است. در میان جمهوریخواهان، ۲۰ درصد معتقدند آمریکا بیش از حد از اسرائیل حمایت میکند، ۶۹ درصد فکر میکنند حمایت آمریکا از اسرائیل «در حد مناسب» است و ۶ درصد معتقدند حمایت آمریکا کافی نیست. در میان رأیدهندگان مستقل، ۵۵ درصد معتقدند آمریکا بیش از حد از اسرائیل حمایت میکند، ۳۴ درصد فکر میکنند حمایت آمریکا از اسرائیل در حد مناسب است و ۷ درصد معتقدند حمایت آمریکا کافی نیست. دادههای این نظرسنجی یک روز پس از آن منتشر شد که سه دموکرات منتقد اسرائیل در انتخابات مقدماتی مجلس نمایندگان در شهر نیویورک پیروز شدند و در رقابتهای سراسر کشور، حتی برخی از نامزدهای دموکرات که بهطور سنتی حامی اسرائیل بودند، خود را از آیپک (لابی حامی اسرائیل) دور کردند. یک نظرسنجی
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.