چهارشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۳

رهبران ارشد اروپایی در آستانه اجلاس ناتو، بر حمایت «قوی» از اوکراین تأکید کردند.

  :اندیشکده
:نویسنده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
مذاکرات گروه پنج (E5) در برلین میان سران کشورهای بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، لهستان و آلمان پیش از اجلاس ماه ژوئیه ناتو برگزار شد. فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان، می‌گوید رهبران ارشد اروپایی قصد دارند در اجلاس ناتو که در ماه ژوئیه در آنکارا برگزار می‌شود، «پیامی قوی از حمایت برای اوکراین» ارسال کنند. مرتس روز چهارشنبه در حالی که میزبان رهبران بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و لهستان در نشست گروه پنج اروپایی (E5) در برلین بود، گفت: «پیام به روسیه این است: اوکراین همچنان قدرتمند باقی می‌ماند.» این نشست به دنبال یک تماس ویدئویی میان رهبران E5 و مارک روته، رئیس ناتو، برگزار شد. رهبران ۳۲ کشور، از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در روزهای ۷ و ۸ ژوئیه در اجلاس ناتو در پایتخت ترکیه شرکت خواهند کرد. مرتس، امانوئل مکرون از فرانسه، کی‌یر استارمر از بریتانیا، جورجا ملونی از ایتالیا و دونالد توسک از لهستان در بیانیه‌ای مشترک متعهد شدند که «به حمایت‌های اساسی بیشتر از اوکراین در دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه، از جمله از طریق تحریم‌ها و فشار اقتصادی بر روسیه و همچنین حمایت از تاب‌آوری بخش انرژی اوکراین، ادامه دهند». مرتس همچنین گفت که یک اجلاس موفق، پیوندهای فراآتلانتیک با ایالات متحده را تقویت می‌کند «و ما را به عنوان اروپایی‌ها به هم نزدیک‌تر می‌کند». صدراعظم آلمان افزود که پس از گفتگوها در برلین، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، را در جریان قرار خواهد داد. دومینیک کین، گزارشگر الجزیره از برلین، گفت که مرتس «به دنبال ارسال پیامی به جهان گسترده‌تر و شاید همچنین به دو فرد خاص، یعنی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در مورد آمادگی» بود.

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user