چهارشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۳

روبیو: تمرکز مذاکرات اسرائیل و لبنان بر ایجاد مناطق عاری از حزب‌الله برای ارتش است

  :اندیشکده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
روبیو: تمرکز مذاکرات اسرائیل و لبنان بر ایجاد مناطق عاری از حزب‌الله برای ارتش لبنان است. وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید این مذاکرات به ارتش لبنان اجازه می‌دهد تا به‌تدریج مناطق را از حضور حزب‌الله پاکسازی و امنیت آن‌ها را تأمین کند؛ رئیس سنتکام برای گفتگو درباره ایران و جبهه شمالی به اسرائیل سفر می‌کند. یوسی یهوشوا، ایتامار آیشنر | منتشر شده: افزودن نظر. موضوعات مرتبط: حزب‌الله، مارکو روبیو، لبنان، سنتکام، ارتش اسرائیل، وزیر امور خارجه آمریکا. مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت که مذاکرات اسرائیل و لبنان در واشنگتن شامل ایجاد مناطق آزمایشی در لبنان بوده است؛ مناطقی که در آن ارتش لبنان کنترل و امنیت قلمرو را پیش از گسترش به سایر نواحی بر عهده می‌گیرد. روبیو در جریان سفر به کویت گفت: «یکی از موضوعاتی که در این مذاکرات مورد بحث قرار گرفته، ایجاد مناطق آزمایشی است؛ مناطق مشخص و تعریف‌شده‌ای که نیروهای مسلح لبنان می‌توانند در آن وارد شوند، کنترل را به دست بگیرند، امنیت آن قلمرو را تأمین کنند و سپس به سراغ منطقه آزمایشی بعدی بروند.» گالری: مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا (عکس: جولیا دماری نایکینسون / پول / خبرگزاری فرانسه). هدف از این طرح آزمایشی، فراهم کردن فرصت برای ارتش لبنان است تا نشان دهد می‌تواند مناطقی را «عاری از حزب‌الله» کند. انتظار می‌رود دریادار برد کوپر، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، روز پنجشنبه برای گفتگو با سپهبد ایال ضمیر، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، و اسرائیل کاتس، وزیر دفاع، وارد اسرائیل شود. انتظار می‌رود این گفتگوها بر ایران و لبنان، از جمله ارزیابی‌های اطلاعاتی، هماهنگی‌های استراتژیک، تهدیدات در منطقه و تداوم همکاری میان ارتش‌های اسرائیل و آمریکا متمرکز باشد. روبیو در پاسخ به پرسشی درباره اصرار اسرائیل بر باقی ماندن در داخل لبنان، گفت که اسرائیل...

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user