چهارشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۳

حملات اسرائیل با وجود مذاکرات جاری در واشنگتن، ۲ کشته در جنوب لبنان بر جای گذاشت

  :اندیشکده
، :نویسنده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید با وجود کاهش حملات، نیروهای این کشور از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهند کرد. با وجود فروکش کردن درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله در روزهای اخیر، به دنبال درخواست‌های ایالات متحده و ایران برای برقراری آتش‌بس، یک حمله پهپادی اسرائیل در جنوب لبنان دست‌کم دو کشته بر جای گذاشت. این در حالی است که مقامات اسرائیل و لبنان برای دور دیگری از گفتگوها با هدف پایان دادن به درگیری‌ها میان دو کشور همسایه، در ایالات متحده دیدار می‌کنند. به گزارش خبرگزاری ملی لبنان (NNA)، حمله مرگبار روز چهارشنبه اسرائیل، خودرویی را در جاده «طلعة الدبشه» در نزدیکی «کفر رمان» در منطقه نبطیه هدف قرار داد. این خبرگزاری افزود که اندکی پس از آن، ارتش اسرائیل حومه شهر «یاتر» در منطقه «بنت جبیل» را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار داد. ارتش اسرائیل مدعی شد که در روز چهارشنبه عوامل حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار داده است. این ارتش بعداً اعلام کرد که دو نفر را که از یک «منطقه امنیتی» در آن ناحیه عبور کرده بودند «هدف قرار داده است»، اما مدرکی برای این ادعا ارائه نکرد. این حملات جدیدترین نقض آتش‌بسِ تجدید شده‌ای است که هفته گذشته به دنبال توافقی بین ایالات متحده و ایران با هدف تلاش برای پایان دادن به جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه حاصل شد. اشغال مداوم خاک لبنان توسط اسرائیل، همزمان با ادامه گفتگوها در واشنگتن، به موضوعی برای بحث و تنش تبدیل شده است. سیاستمداران لبنانی تأکید کردند که برای پایداری آتش‌بس، خروج نیروهای اسرائیلی از خاک لبنان و توقف حملات آن‌ها ضروری است. در همین حال، اسرائیل اعلام کرد که تنها زمانی عقب‌نشینی می‌کند که حزب‌الله به طور کامل خلع سلاح شود. اسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل گفت:

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user