روبیو در تلاشی برای رفع نگرانیهای امنیتی متحدان در خصوص تفاهمنامه آمریکا و ایران، از منطقه خلیج فارس بازدید میکند. مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در دومین روز از سفر خود به منطقه خلیج فارس است تا به متحدان اطمینان دهد که توافق برای پایان دادن به جنگ ایران و آمریکا، نگرانیهای امنیتی آنها را در نظر خواهد گرفت. روز چهارشنبه، روبیو یک ناهار کاری با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، و دیگر مقامات ارشد از جمله شیخ طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی، و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه، برگزار کرد. او قرار است اواخر روز چهارشنبه از کویت بازدید کند، چرا که آمریکا در تلاش است به متحدان نزدیک خود که در طول جنگ به شدت از سوی ایران آسیب دیدهاند، اطمینان دهد. انتظار میرود روبیو در روزهای آینده به بحرین نیز سفر کند. روبیو هنگام ورود به ابوظبی در روز سهشنبه به خبرنگاران گفت: «ما میخواهیم نظرات شرکای خود را بشنویم. میخواهیم مطمئن شویم که دیدگاههای آنها لحاظ میشود و نگرانیهای امنیتی و همچنین نگرانیهای اقتصادی منطقهای آنها را درک میکنیم.» به گفته تامی پیگات، سخنگوی او، روبیو و آل نهیان درباره تفاهمنامه (MOU) با ایران، «تلاشها برای تضمین عبور کامل و ایمن از تنگه هرمز و اهمیت صلح و ثبات در منطقه» گفتگو کردند. وی افزود که روبیو همچنین «از امارات به خاطر رهبری و حمایت بینظیرشان تشکر کرد، شجاعت و تابآوری آنها در برابر حملات ایران را ستود و بر تعهد ایالات متحده به امنیت... تأکید مجدد کرد.»
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.