چهارشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۳

حمله سایبری به بانک‌های دولتی ایران

  :اندیشکده
:نویسنده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
به گزارش رسانه‌های ایران در روز سه‌شنبه، خدمات بانکداری الکترونیک پس از یک حمله سایبری دیگر به چندین بانک دولتی در ایران به شدت مختل شده است. طبق این گزارش‌ها، سه بانک تحت تأثیر قرار گرفته - ملی، صادرات و تجارت - مجبور شدند به طور موقت خدمات کارت مشتریان خود را در سراسر کشور متوقف کنند، که به معنای عدم امکان پرداخت‌های آنلاین بود. بنا بر اعلام وب‌سایت خبری «شرق آنلاین»، بخش فناوری اطلاعات شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد که این اقدام با هدف جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و تضمین امنیت دارایی‌های مشتریان صورت گرفته است. این شورا اعلام کرد که کارشناسان در حال تلاش برای بازگرداندن هرچه سریع‌تر عملیات به حالت عادی هستند، اما اطلاعات دقیق‌تری ارائه نکرد. بانک‌های خصوصی کشور تحت تأثیر این حملات قرار نگرفته‌اند. در اواسط خردادماه نیز یک حمله سایبری چهار بانک بزرگ دولتی را مختل کرد که منجر به از کار افتادن پرداخت‌های آنلاین و بسیاری از دستگاه‌های خودپرداز در تهران شد. در آن زمان، گروه هکری ایرانی «بلک‌ولوز» (گرگ‌های سیاه) با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد: «یک جنگ خاموش در جریان است و ایران تحت حمله سایبری قرار دارد.» در سال ۲۰۲۲ نیز، در جریان اعتراضات زنان، هک گسترده‌ای بانک مرکزی ایران را هدف قرار داد. همچنین دوربین‌های نظارتی زندان بدنام اوین در تهران نیز هک شدند. تصاویر منتشر شده، خشونت را نشان می‌داد.

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user