موسسه مطالعات جنگ (ISW) و پروژه تهدیدات حیاتی (CTP) در موسسه امریکن اینترپرایز، بهروزرسانیهای روزانهای را برای ارائه تحلیل در مورد جنگ با ایران منتشر میکنند. این بهروزرسانیها رویدادهای ۲۴ ساعت گذشته را پوشش میدهند. یک هیئت مذاکرهکننده ایرانی در ۲۰ ژوئن برای بحث در مورد اجرای یادداشت تفاهم (MoU) بین ایالات متحده و ایران با مذاکرهکنندگان آمریکایی وارد سوئیس شد.[۱] ایران احتمالاً از این گفتگوها برای تحت فشار قرار دادن ایالات متحده جهت وادار کردن اسرائیل به توقف عملیات نظامی علیه حزبالله در لبنان استفاده خواهد کرد. اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در ۲۰ ژوئن به رسانههای دولتی ایران گفت که هدف از گفتگوهای آمریکا و ایران در سوئیس «مطالبه برای انجام تعهدات [ایالات متحده]» است که احتمالاً به موضع این رژیم اشاره دارد که ایالات متحده طبق یادداشت تفاهم موظف است اسرائیل را به توقف عملیات خود علیه حزبالله وادارد.[۲] بقایی مدعی شد که ایالات متحده در اجرای بند اول یادداشت تفاهم که خواستار آتشبس در تمامی جبههها از جمله لبنان است، کوتاهی کرده است.[۳] بقایی استدلال کرد که مذاکرات هستهای تنها پس از اجرای این بند توسط ایالات متحده امکانپذیر است.[۴] هیئت مذاکرهکننده ایران شامل محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس؛ عباس عراقچی، وزیر امور خارجه؛ علی باقری کنی، معاون امور بینالملل دبیر شورای عالی امنیت ملی (SNSC)؛ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی؛ حمید بورد، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران؛ کاظم غریبآبادی، معاون وزیر امور خارجه در امور حقوقی و بینالمللی؛ و بقایی است.[۵] مشخص نیست که آیا هیئت مذاکرهکننده ایران در مورد... بحث خواهد کرد یا خیر.
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.