سه شنبه ۱۴۰۵/۰۳/۲۶

ایران پس از تساوی مقابل نیوزیلند در جام جهانی، نسبت به محدودیت‌ها ابراز نارضایتی کرد

  :اندیشکده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
این متن توسط یک صدای خودکار خوانده می‌شود. لطفاً هرگونه مشکل یا عدم تطابق را در اینجا گزارش کنید. تیم ملی ایران سرانجام توانست فقط فوتبال بازی کند. مسیر آن‌ها به جام جهانی به‌طور منحصربه‌فردی پرمخاطره بود، چرا که جنگی میان میزبان مسابقات آن‌ها و کشورشان درگرفت. آن‌ها مجبور شدند پایگاه خود را از آریزونا به تیخوانا منتقل کنند، برای ورود تمام اعضای تیم به ایالات متحده در میان بررسی‌های دقیق ویزا با مشکل مواجه شدند و اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت، مبنی بر اینکه در صورت شرکت در جام جهانی ممکن است امنیت آن‌ها تأمین نباشد را نیز تحمل کردند. با معطوف شدن تمرکز صرفاً بر روی فوتبال، ایران دوشنبه شب در ورزشگاه «سوفی» و در حضور ۷۰,۱۰۸ تماشاگر، به تساوی ۲-۲ مقابل نیوزیلند دست یافت. اگرچه غلبه بر این همه مانع می‌توانست برای «تیم ملی» مانند یک پیروزی باشد، اما آن‌ها از سرنوشت خود در داخل و خارج از زمین ناامید بودند. پس از تساوی ۱-۱ بلژیک و مصر در اوایل روز دوشنبه، تمام تیم‌های گروه G با یک امتیاز برابر شدند. این نتایج، ناکامی در کسب پیروزی را دردناک‌تر کرد. رامین رضاییان، بازیکن ایران، گفت: «در نهایت، امروز خوشحال نیستید چون فکر می‌کنم شایسته پیروزی در بازی بودید، اما فوتبال گاهی واقعاً چیست؟ شما نمی‌توانید به آنچه می‌خواهید برسید. اما باز هم باید از هم‌تیمی‌هایم، دوستانم و مردمم در ایران تشکر کنم. آن‌ها شایسته بیشتر از این‌ها هستند. فکر می‌کنم ما واقعاً شایسته نتیجه بهتری بودیم، بنابراین باید به جلو نگاه کرد و به بازی بعدی فکر کرد.» مقامات فیفا گفتند

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user