این تبادلات، شبح بازگشت به جنگ تمامعیار در خاورمیانه را زنده میکند. مکس براک، شیرین حکیم و لارا جیکس. ایالات متحده بامداد پنجشنبه به وقت محلی، موج جدیدی از حملات هوایی را علیه ایران آغاز کرد و ایران مدعی شد که با دو موج حمله به آن پاسخ داده است، که این امر دو طرف را به بازگشت به جنگ تمامعیار نزدیکتر کرد. ساعاتی پیش از آن، پرزیدنت ترامپ وعده داد که فشار نظامی بر تهران را حفظ کند، زیرا رهبران ایران در مذاکره «بیش از حد تعلل» میکردند. ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که این حمله در ساعت ۵:۱۵ بعدازظهر چهارشنبه به وقت شرقی، یا ۱۲:۴۵ بامداد پنجشنبه در ایران آغاز شده است. بنا بر گزارش رسانههای ایرانی، صدای انفجارهایی در قشم در نزدیکی تنگه هرمز، و همچنین شهرهای جنوبی بندرعباس، میناب و سیریک شنیده شد. پرزیدنت ترامپ چهارشنبه شب به خبرنگار فاکسنیوز گفت که ایالات متحده علاوه بر بمباران با جنگندهها، ۴۹ موشک تاماهاک به اهدافی در داخل ایران شلیک کرده است. آقای ترامپ افزود که این حمله بهزودی متوقف میشود، اما اگر ایران در مذاکرات با ایالات متحده تسلیم نشود، پنجشنبه شب از سر گرفته خواهد شد. ایران اعلام کرد که با دو موج حمله به اهدافی در پایگاههای هوایی آمریکا در کویت و بحرین پاسخ داده است، اما تایید فوری برای این ادعا وجود نداشت. ایران همچنین اعلام کرد که تنگه هرمز اکنون به روی هر نوع شناوری، از جمله نفتکشها و کشتیهای تجاری، بسته است. ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده بسته شدن این تنگه را تکذیب کرد. آخرین تبادل آتش، به دنبال حملات ایالات متحده در حدود...
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.