سه شنبه ۱۴۰۵/۰۳/۱۹

فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید سهمیه بلیت‌های این تیم تنها چند روز مانده به آغاز جام جهانی لغو شده است.

  :اندیشکده
:نویسنده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
ایران قرار است مسابقات گروهی خود را در لس‌آنجلس و سیاتل برگزار کند؛ فدراسیون فوتبال می‌گوید این تصمیم «پرسش‌هایی را درباره دخالت ملاحظات غیرورزشی ایجاد می‌کند». فدراسیون فوتبال ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که تنها چند روز مانده به آغاز جام جهانی، سهمیه بلیت‌های این تیم لغو شده است و هوادارانی که برنامه‌ریزی سفر خود را انجام داده بودند، دیگر قادر به حضور در مسابقات تیمشان نیستند. جام جهانی روز پنجشنبه آغاز می‌شود و ایران دو بازی اول خود در گروه G را در لس‌آنجلس، مقابل نیوزیلند در ۱۵ ژوئن و بلژیک در ۲۱ ژوئن، و سپس بازی مقابل مصر را در ۲۶ ژوئن در سیاتل برگزار خواهد کرد. فدراسیون ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرآیند فروش بلیت مسابقات را آغاز کرده بود، اما دیگر نمی‌تواند آن‌ها را در اختیار هواداران قرار دهد. فدراسیون فوتبال ایران در این بیانیه افزود: «این در حالی است که بسیاری از هواداران فوتبال ایران با تکیه بر فرآیند اعلام‌شده رسمی، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای حضور در مسابقات انجام داده بودند. محروم کردن هواداران ایرانی از دسترسی به سهمیه قانونی و رسمی بلیت‌هایشان، اقدامی مغایر با روح حاکم بر مسابقات بین‌المللی و اصل برابری میان کشورهای شرکت‌کننده است. این تحول، پرسش‌های جدی را درباره دخالت ملاحظات غیرورزشی و سیاسی در سازماندهی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان ایجاد می‌کند.» هر فدراسیون شرکت‌کننده در جام جهانی، ۸ درصد از بلیت‌های هر یک از مسابقات خود را دریافت می‌کند تا طبق معیارهای خود به هواداران اختصاص دهد. فدراسیون فوتبال ایران نگفت که چه کسی تصمیم به عدم ارائه بلیت‌ها گرفته است، اما از فیفا، نهاد حاکم بر فوتبال، درخواست کرد.

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user