سه شنبه ۱۴۰۵/۰۳/۱۹

یک قایق بدون سرنشین دو خلبان آمریکایی را پس از سقوط بالگرد ارتش‌شان در نزدیکی تنگه هرمز نجات داد.

  :اندیشکده
:نویسنده
  :رصدگر
لینک منبع اصلی
یک مقام نظامی ایالات متحده گفت که یک قایق بدون سرنشین، خدمه یک بالگرد تهاجمی ارتش آمریکا را که بامداد سه‌شنبه در نزدیکی تنگه هرمز - آبراه استراتژیکی که ایران در طول جنگ عملاً آن را بسته است - سقوط کرد، نجات داد. کاپیتان تیم هاوکینز، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده، گفت که یک قایق بدون سرنشین ۲۴ فوتی، این دو خلبان را پس از حدود دو ساعت حضور در آب پیدا کرد و به ساحل رساند. مقامات نظامی هنوز علت سقوط این بالگرد آپاچی را اعلام نکرده‌اند. در بیانیه خبری نظامی درباره این حادثه آمده است که موضوع تحت بررسی است. این سقوط در حالی رخ داد که خاورمیانه همچنان تحت تأثیر تبادل آتش میان ایران و اسرائیل در روز گذشته بود؛ رویدادی که بزرگترین ضربه به آتش‌بس شکننده در جنگ ایران محسوب می‌شود. تلویزیون دولتی ایران روز سه‌شنبه گزارش داد که حملات اسرائیل دست‌کم دو تن از نیروهای پدافند هوایی این کشور را کشته است. از زمانی که ایالات متحده و اسرائیل در ۲۸ فوریه حملات خود به ایران را آغاز کردند، این جنگ اقتصاد جهانی را متزلزل کرده، قیمت انرژی را در سراسر جهان افزایش داده و بسیاری از کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی را گران‌تر کرده است. مقامات نتوانسته‌اند آتش‌بس ماه آوریل را به توافقی برای پایان دائمی درگیری تبدیل کنند، به‌ویژه که اسرائیل کارزار نظامی خود در لبنان علیه گروه حزب‌الله مورد حمایت ایران را تشدید و گسترش داده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه بین‌المللی جان اف. کندی در نیویورک، پس از تماشای فینال مسابقات ان‌بی‌ای در دوشنبه شب، این سقوط را تأیید کرد. ترامپ گفت: «خلبان‌ها خوب هستند. بله، هیچ‌کس آسیب ندیده است. ما قصد داریم...»

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

انتخاب سردبیر

user