گزارش: اسرائیل تهدید کرد در صورت شلیک حزبالله به جوامع شمالی، به بیروت حمله خواهد کرد؛ حزبالله به سمت هواپیماهای اسرائیلی موشک زمینبههوا شلیک کرد که منجر به فعال شدن آژیرهای خطر در کریاتشمونه شد؛ یک مقام آمریکایی میگوید مذاکرات ممکن است پس از ۲۲ ژوئن از سر گرفته شود. لیور بن آری، گال گانوت | منتشر شده: افزودن نظر. موضوعات مرتبط: حزبالله، اسرائیل، لبنان، ارتش اسرائیل، ایالات متحده. شبکه لبنانی «الجدید» روز جمعه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که اسرائیل به لبنان هشدار داده است که هرگونه موشک یا پهپاد پرتابشده از خاک لبنان به سمت جوامع اسرائیلی، با حملهای به منطقه ضاحیه در بیروت پاسخ داده خواهد شد. این هشدار پس از آن صادر شد که حزبالله به سمت هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل موشکهای زمینبههوا شلیک کرد که باعث فعال شدن آژیرهای خطر در کریاتشمونه و تعدادی از جوامع در شمال اسرائیل شد. هیچ تلفات یا خسارتی به هواپیماها گزارش نشده است. طبق پیام گزارششده، اسرائیل میان شلیک حزبالله به هواپیماها یا نیروهای ارتش اسرائیل که در جنوب لبنان فعالیت میکنند، با شلیک به سمت جوامع اسرائیلی تفاوت قائل خواهد شد. مقامات اسرائیلی گفتهاند که بر اساس تفاهمات مورد بحث، شلیک به هواپیماها یا نیروها در داخل جنوب لبنان به عنوان نقض آتشبس تلقی نخواهد شد، در حالی که پرتاب موشک به سمت شهرهای اسرائیل، واکنش شدید مقامات سیاسی از جمله حملات به اهدافی در بیروت را در پی خواهد داشت. شبکه الجدید گزارش داد که پیام ارسالی به لبنان حاکی از آن است که هرگونه موشک یا پهپادی که از لبنان به سمت جوامع اسرائیلی شلیک شود، با حملهای به ضاحیه، پایگاه اصلی حزبالله در بیروت، پاسخ داده خواهد شد. انتظار میرود تفاهمات آتشبس که حزبالله آنها را رد کرده است، ادامه یابد.
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.