جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۰۸

دیدگاه مردم ایران در مورد محمد باقر قالیباف چیست؟

  :اندیشکده
:تاریخ انتشار
:نویسنده
لینک منبع اصلی

 

روز به روز مبارزات انتخاباتی در ایران گرم‌تر می‌شود. این انتخابات در روز هشتم تیر برگزار می‌شود. بر اساس نظرسنجی‌ها، محمدباقر قالیباف، رئیس فعلی مجلس، یکی از نامزدهای اصلی این رقابت است. اما او کیست و چه موقعیتی در سیاست، اقتصاد و امنیت جمهوری اسلامی ایران دارد؟

قالیباف که دیدگاه‌های سیاسی او منعکس‌کننده مواضع محافظه‌کارانه و عمل‌گرایانه است، یکی از چهره‌های برجسته در سیاست ایران به‌شمار می‌رود. او مدافع سیاست فعلی در داخلی ایران است و به حفظ اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران از جمله نقش قوی رهبران دینی و حمایت از ارزش‌های اسلامی باور دارد.

حفظ جایگاه ولی فقیه برای قالیباف ضامن ثبات و وحدت ملت است. او حامی شورای نگهبانی است که نقش کلیدی در نظام قانونگذاری ایران دارد و بر انطباق قوانین با موازین اسلامی و قانون اساسی کشور نظارت دارد.

او به گزاره‌هایی چون اسلامی کردن نظام تعلیم و تربیت به گونه‌ای که جوانان ایران بر اساس ارزش‌های ملی و دینی تربیت شوند، سیاست‌های اقتصادی مبتنی بر اصول اقتصاد اسلامی، از جمله نظام بانکی که بر اساس قوانین شرع عمل می‌کند، توزیع عادلانه منابع و حمایت از فقرا با روحیه همبستگی اسلامی، استقلال ایران از نفوذ خارجی، با تأکید بر اهمیت حاکمیت ملی و خودمختاری و مشارکت ایران در امور منطقه با توجه به تقویت نفوذ کشور در خاورمیانه به عنوان بخشی از سیاست ملی اعتقاد بسیاری دارد.

خط اقتصادی قالیباف

او معتقد است که خدمات پزشکی باید در دسترس همه اقشار مردم باشد و کیفیت آموزش و دسترسی به منابع آموزشی ارتقا پیدا کند. ایجاد مشاغل جدید و کاهش بیکاری نیز برای او مهم به شمار می‌روند. او اهمیت عضویت در مشارکت‌ها و ائتلاف‌های راهبردی برای تأمین امنیت ملی ایران را درک کرده است و باور دارد که باید با جرایم سازمان یافته، فساد اداری و قاچاق مواد مخدر که ثبات داخلی کشور را تهدید می‌کند، مبارزه کرد.

قالیباف مقابله با تهدیدات تروریستی از طریق هماهنگی تلاش‌ها با جامعه بین‌المللی و کشور‌های همسایه برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و گفتگوی سازنده با شرکا و سازمان‌های بین‌المللی برای تضمین صلح و ثبات را لازم می‌داند.

این دیدگاه‌ها به محبوبیت قالیباف در میان رای‌دهندگان محافظه‌کار کمک می‌کند و به او نفوذ قابل توجهی در ایران می‌دهد و او را به یک نامزد قوی برای ریاست جمهوری این کشور تبدیل می‌کند.

منبع گزارش:
https://vestikavkaza.ru/articles/pocemu-galibaf-stal-favoritom-prezidentskoj-gonki-v-irane.html

مقالات مشابه

قدرت نرم ایران در آفریقا
استفاده چین از آموزش برای بهبود قدرت نرم خود
شکست اسرائیل؛ حماس در حال پیروزی‌ است

انتخاب سردبیر

user