یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۳

چگونه چین به یک نیروگاه نوآوری تبدیل شد؟

  :اندیشکده
لینک منبع اصلی

چگونه چین به یک نیروگاه نوآوری تبدیل شد؟

خرد متعارف اغلب نشان می دهد که پیشرفت های تکنولوژیک در محیطی از بازارهای آزاد، آزادی بیان و دموکراسی افزایش می یابد. به طور خلاصه، اگر می خواهید نوآوری کنید، باید مانند ایالات متحده عمل کنید. اما در طول بیست سال گذشته، چین از یک پس‌آب فناوری به یک نیروگاه نوآوری تبدیل شده است.

امروزه چین به طور مستقیم در زمینه فناوری های نوظهور کلیدی مانند هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی با ایالات متحده رقابت می کند. و حتی در شرایطی که دولتش کنترل بازار، گفتار و سیاست را تشدید کرده است، موفق به انجام این کار شده است.
در این ویدیو، من استدلال می‌کنم که سه عامل اصلی باعث افزایش توربوشارژ چین به عنوان یک نیروگاه فناوری شده است: یک بازار بزرگ و نیمه محافظت شده؛ ارتباط با محققان و شرکت ها در سراسر جهان؛ و موجی از سرمایه های مالی، انسانی و فیزیکی که در زمینه های امیدوارکننده ای مانند هوش مصنوعی سرمایه گذاری شده است. برای رقابتی نگه داشتن ایالات متحده، واشنگتن باید عناصر خاصی از استراتژی چین را بررسی کند، از جمله تمایل به آزمایش با سیاست های حامی نوآوری و توانایی پذیرش مقدار معینی از "ضایعات" در هنگام ارتقای فناوری.

منبع گزارش:
https://carnegieendowment.org/2023/01/10/how-china-became-innovation-powerhouse-pub-88761

مقالات مشابه

انتخاب سردبیر

سیاسی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

پایان عصر جهانی شدن: چه باید کرد؟

نوشته: Mike O'Sullivan

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: Forbes

فرهنگی و اجتماعی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

رسانه در دنیای مدرن: فرهنگ، جهانی‌سازی و قدرت

نوشته: DZUL A MAT NOOR

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: themalaysianreserve

سیاسی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

ابعاد دیپلماسی فرهنگی روسیه و هند چیست؟

نوشته: Tatiana Bokova

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: infobrics

user