دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۹

هلاکت سرباز اسرائیلی توسط مبارز فلسطینی

  :اندیشکده
2023-07-06 22:22:00 :تاریخ انتشار
:نویسنده
لینک منبع اصلی
در ادامه درگیری در جنین، ارتش اسرائیل اعلام کرد در حمله  گروه حماس به یک پست بازرسی، یک فرد مسلح فلسطینی یک سرباز اسرائیلی را در نزدیکی شهرک‌هایی در کرانه باختری اشغالی کشت. به گفته ارتش اسرائیل، فرد مسلح به سوی نیروهای امنیتی که برای بازرسی خودروی وی در نزدیکی شهرک «کدومیم» در نزدیکی شهر نابلس فلسطین توقف کرده بودند، شلیک کرد. به گفته ارتش، او سپس در تیراندازی متقابل، کشته شد.
حماس او را به عنوان یکی از اعضای خود معرفی کرد و مرگ او را تایید کرد. گردان های عزالدین القسام شاخه مسلح حماس گفت: «عملیات قهرمانانه پاسخی سریع به تجاوزات اشغالگر به مردم ما در اردوگاه جنین است».

خشونت در کرانه باختری طی 15 ماه گذشته با افزایش حملات اسرائیل، حملات خیابانی فلسطینیان و تجاوزات شهرک نشینان به روستاهای فلسطینی تشدید شده است. مذاکرات صلح با میانجیگری ایالات متحده با هدف ایجاد یک کشور فلسطینی در کرانه باختری، غزه و بیت المقدس شرقی در سال 2014 شکست خورد و هیچ نشانه ای از احیای آن دیده نمی شود.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، که در کودمیم زندگی می کند، گفت که در پاسخ به این حمله، برنامه های موجود برای یک محله جدید در این شهرک را تسریع خواهد کرد.

اکثر کشورها شهرک سازی های اسرائیل در سرزمین هایی را که در جنگ 1967 تصرف کرد غیرقانونی می دانند. فلسطینی‌ها می‌گویند که توسعه آنها باعث می‌شود آنها از یک کشور قابل دوام محروم شوند.

حماس در بیانیه خود گفت که این حمله همچنین پیامی به اسموتریچ بود که «تیپ های قسام تقریباً در خانه شما را می زدند.» اسموتریچ در توییتر پاسخ داد که نمی ترسد و به کار خود ادامه می دهد تا «نیروهای دفاعی اسرائیل شما را نابود کنند»

منبع گزارش:
https://www.reuters.com/world/middle-east/shooting-reported-near-israeli-settlement-west-bank-military-2023-07-06/

مقالات مشابه

انتظارات متناقض ایران از تحولات سیاسی در ارمنستان
آیا تهدید روسیه برای کشورهای ناتو جدی است؟
طراحی آمریکا برای قفقاز جنوبی

انتخاب سردبیر

سیاسی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

پایان عصر جهانی شدن: چه باید کرد؟

نوشته: Mike O'Sullivan

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: Forbes

فرهنگی و اجتماعی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

رسانه در دنیای مدرن: فرهنگ، جهانی‌سازی و قدرت

نوشته: DZUL A MAT NOOR

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: themalaysianreserve

سیاسی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

ابعاد دیپلماسی فرهنگی روسیه و هند چیست؟

نوشته: Tatiana Bokova

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: infobrics

user