چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۰

روزشمار جنگ غزه ، ۹ آبان ۱۴۰۲

  :اندیشکده
:تاریخ انتشار
:نویسنده
لینک منبع اصلی

«اندیشکده مطالعات جنگ» در ارزیابی میدانی نبرد، به بررسی تلاش ارتش اسرائیل برای محاصره محدوده شمالی نوار غزه در ۹ آبان ۱۴۰۲ پرداخته است.

نوار غزه
روز قبل، گردان‌های عزالدین‌قسام(شاخه نظامی حماس) ۱۲ عملیات موشکی و گردان‌های سرایالقدس(شاخه نظامی جهاد اسلامی) نیز ۹ عملیات موشکی علیه سرزمین‌های اشغالی داشته‌اند. از این تعداد ۲ مورد به تل‌آویو، ۱ مورد به اشدود، ۱ مورد به آرارات‌النقاب، ۱ مورد به سدروت و ۸ مورد به میوتحیم پرتاب شد. پیشروی ارتش اسرائیل در بیت‌حانون از شمال شرقی غزه از یک‌سو و از الکرامه در امتداد حط ساحلی در شمال غربی از سوی دیگر، ادامه داشته است. هم‌چنین از نوار شرقی از سمت جحرالدیک قصد ورود به عمق غزه را داشته تا بتواند از شمال و جنوب، محدوده نوار شمالی غزه را محاصره کند.

کرانه باختری
روز گذشته، در کرانه باختری مقاومت فلسطین شامل گردان‌های قدس و شهدای الاقصی، عملیات‌های مشترکی شامل ۷ درگیری مسلحانه و پرتاب ۳ بمب دست‌ساز علیه ارتش اسرائیل در رام‌الله، بیت‌لحم، نابلس و سلفیت انجام دادند. شدیدترین درگیری در شویکه در نزدیکی طولکرم رخ داد.

جنوب لبنان
روز قبل حزب‌الله ۹ عملیات موشکی علیه سایت‌های راداری ارتش اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داد. دیگر گروه‌ها نیز ۴ حمله خمپاره‌ای و ضدتانک به مواضع ارتش اسرائیل به انجام رساندند.

یمن
روز گذشته، انصارالله با پهپادها، موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز، جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد که سامانه پدافندی و جت‌های جنگنده، آن‌ها را ردیابی و خثی کرد.

این اندیشکده احتمال می‌دهد که سخنرانی سیدحسن نصرالله در روز جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ به اعلام ورود جدی حزب‌الله به نبرد برای قصاص شهدای این گروه و هم‌چنین تلافی تهاجم زمینی ارتش اسرائیل به غزه، بپردازد.

منبع گزارش:
https://www.understandingwar.org/backgrounder/iran-update-october-31-2023

مقالات مشابه

انتظارات متناقض ایران از تحولات سیاسی در ارمنستان
آیا تهدید روسیه برای کشورهای ناتو جدی است؟
طراحی آمریکا برای قفقاز جنوبی

انتخاب سردبیر

سیاسی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

پایان عصر جهانی شدن: چه باید کرد؟

نوشته: Mike O'Sullivan

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: Forbes

فرهنگی و اجتماعی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

رسانه در دنیای مدرن: فرهنگ، جهانی‌سازی و قدرت

نوشته: DZUL A MAT NOOR

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: themalaysianreserve

سیاسی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

ابعاد دیپلماسی فرهنگی روسیه و هند چیست؟

نوشته: Tatiana Bokova

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: infobrics

user