دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۱

ایالات متحده و بریتانیا به دنبال هدف قرار دادن حمل و نقل غیرقانونی نفت در دریا

  :اندیشکده
2023-05-18 19:45:00 :تاریخ انتشار
:نویسنده
لینک منبع اصلی
 ایالات متحده، بریتانیا، دانمارک و سایر کشورها خواستار اقدامات بیشتر، از جمله نظارت بیشتر، بر روی عملکرد  انتقال غیرقانونی نفت در دریا شده اند، زیرا نگرانی ها از آلودگی احتمالی افزایش یافته است. این روزنامه گفت: "این انتقالات ، نظم بین المللی مبتنی بر قوانین را تضعیف می کند و خطر آلودگی را برای کشورهای ساحلی مجاور افزایش می دهد. این امر تلاش های جهانی در راستای جلوگیری از آلودگی کشتی ها را تهدید می کند."این مقاله توسط کشورهای عضو قبل از جلسه کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی در ماه ژوئیه به آژانس کشتیرانی ملل متحد، سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) ارسال شد. استرالیا، کانادا، اسپانیا و اوکراین نیز از آن حمایت کردند.

صدها تانکر "شبح" که به طور کامل نظارتی ندارند، طی چند سال گذشته به این تجارت موازی مبهم پیوسته اند و نفت کشورهای تحت تحریم و محدودیت های غرب از جمله روسیه و ایران را حمل می کنند.

به گزارش رویترز، تعداد حوادث در سال گذشته، از جمله زمین گیر شدن، برخورد و غیبت نزدیک این کشتی ها به بالاترین میزان در سال های اخیر رسیده است.

این روزنامه می‌گوید: «این اقدامات مخاطره‌آمیز، اگرچه تحت صلاحیت یک کشور پرچم‌دار است، به ناعادلانه دولت‌ها و مقامات ملی و محلی را در معرض پرداخت هزینه‌های واکنش و پاک‌سازی و جبران خسارت قربانیان قرار می‌دهد.»

تاکتیک های مورد استفاده توسط چنین کشتی هایی شامل خاموش کردن فرستنده های ردیابی، مکان های جعلی و همچنین انجام عملیات کشتی به کشتی (STS) در مکان های خارج از مناطق مجاز انتقال و گاهی اوقات در آب و هوای نامناسب برای پنهان کردن فعالیت ها است.

در این مقاله که در جلسه IMO مورد بحث قرار خواهد گرفت، آمده است که شیوه های فریبنده کشتیرانی همچنین "تهدیدهای جدی برای ایمنی و امنیت کشتیرانی بین المللی" از جمله اعضای خدمه است.

کشورها توصیه کردند که وقتی کشورهای دارای پرچم از چنین اقداماتی آگاه شدند، بازرسی از آن کشتی ها را افزایش دهند و نظارت بر فعالیت ها از جمله در اطراف آب های سرزمینی را افزایش دهند.

شرکت بیمه کشتی وست در مشاوره اخیر گفت که با پوشش عملیات STS توسط کشتی‌هایی که مشمول مقررات خاصی از جمله «عدم انحراف جغرافیایی» هستند، موافقت می‌کند. همچنین گفت که انتقال باید در آب و هوای خوب، در یک منطقه انتقال اختصاصی STS و تحت نظارت یک متخصص پهلوگیری واجد شرایط انجام شود.

منبع گزارش:
https://www.reuters.com/world/us-uk-others-seek-target-illicit-oil-shipping-transfers-sea-2023-05-18/

مقالات مشابه

پایان عصر جهانی شدن: چه باید کرد؟
نقش‌آفرینی در تجارت جهانی: ابعاد استراتژی جدید اقتصادی امارات؟
ابتکار یک‌ کمربند - یک‌راه؛ استراتژی هوشمندانه چین

انتخاب سردبیر

سیاسی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

پایان عصر جهانی شدن: چه باید کرد؟

نوشته: Mike O'Sullivan

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: Forbes

فرهنگی و اجتماعی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

رسانه در دنیای مدرن: فرهنگ، جهانی‌سازی و قدرت

نوشته: DZUL A MAT NOOR

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: themalaysianreserve

سیاسی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

ابعاد دیپلماسی فرهنگی روسیه و هند چیست؟

نوشته: Tatiana Bokova

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: infobrics

user