بزرگترین بانک ایالات متحده، جی پی مورگان چیس (JPM)، امروز تاکید کرد که گسترش شعب خرده فروشی خود را یک اولویت کلیدی در کسب و کارش میداند.چرا این بانک همچنان تمرکز بر افزایش شعبات فیزیکی خود دارد؟ جواب آسان است؛ با وجود تجارت گسترده به وسیله وسایل الکترونیکی، همچنان حدود 75 درصد از سپرده های بانک در حساب مشتریانی مینشینید که به طور مرتب از شعبات فیزیکی جی پی مورگان چیس بازدید می کنند.جنیفر پیپسزاک، مدیر عامل مشترک بانکداری مصرفکننده و جامعه اعلام کرد که هر روز نهصد هزار نفر مختلف به شعبه جی پی مورگان در 48 ایالتی که نمایندگی این بانک وجود دارد، وارد میشوند. پیپسزاک و تیمش امیدوارند که این تعداد را افزایش دهند. در سال 2017، 50 درصد از جمعیت ایالات متحده با حدود 10 دقیقه رانندگی از محل زندگی خود به شعبه جی پی مورگان میرسیدند. در سال جاری این رقم به 60 درصد افزایش یافته است و اکنون بانک 70 درصد جمعیت آمریکا را هدف قرار داده است. در سال 2019 از هر 11 دلار سپرده گذاری شده در بانک های ایالات متحده، یک دلار مربوط به این بانک بوده است. سپردههای این بانک با نرخ سالانه 13.8 درصد در پنج سال گذشته به طور متوسط به 227 میلیون دلار افزایش یافته است، این رشد حتی زمانی رخ داد که این شرکت تعداد شعب خود را به میزان 462 کاهش داد. این بانک همچنان 4831 بانک فیزیکی را اداره می کند . 15 درصد از شعب فعلی JPMorgan Chase در پنج سال گذشته افتتاح شده است. این تعداد پنج برابر بیشتر از شعبات جدید بزرگترین رقبای این بانک است. JPMorgan هنوز فضای زیادی برای رشد دارد. این بانک هنوز کمتر از 5 درصد از سپردهها را در 19 بازار از 50 بازار برتر و سه بازار از 10 بازار برتر ایالات متحده، از جمله…
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.