شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۶

افزایش ارزش دلار کانادا در اثر افزایش بازده اوراق قرضه داخلی

  :اندیشکده
2023-05-26 18:21:00 :تاریخ انتشار
:نویسنده
لینک منبع اصلی
دلار کانادا در روز جمعه در برابر دلار آمریکا افزایش یافت، اما همچنان کاهش هفتگی را ثبت کرد زیرا افزایش اخیر بازده اوراق قرضه آمریکا به تقویت دلار کمک کرد.کارل شاموتا، استراتژیست ارشد بازار در Corpay گفت: «دلار کانادا همچنان متحمل آسیب های جانبی می شود زیرا انتظارات از نرخ های ایالات متحده به سطح وحشت انگیز دوران قبل از بانکداری بازگشته است.» سیاستگذاران فدرال رزرو داده‌های قوی غیرمنتظره‌ای از اقتصاد ایالات متحده را به دست آوردند که باعث تقویت بیشتر سیاست‌های پولی برای کاهش تورم مداوم شد. اگر برخی از ابهامات موجود در بازارهای مالی برطرف شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند ارز مرتبط با کالای کانادا را افزایش دهند.

شاموتا گفت: «اگر کنگره بتواند سقف بدهی ایالات متحده را پیش از ضرب الاجل اول ژوئن افزایش دهد، ممکن است یک تجمع جهانی کمک مالی برگزار شود.»

روز جمعه سهام وال استریت افزایش یافت و قیمت نفت، یکی از صادرات عمده کانادا، 0.9 درصد افزایش یافت و به 72.46 دلار در هر بشکه رسید، زیرا به نظر می رسید  که مقامات آمریکایی در آستانه انعقاد قرارداد سقف بدهی هستند.

داده های اولیه داخلی نشان می دهد که تجارت عمده فروشی در آوریل 1.6 درصد نسبت به مارس افزایش یافته است در حالی که وزارت دارایی کانادا  اعلام کرد که کسری بودجه در سال مالی 2022-23 به 41.31 میلیارد دلار کانادا (30.89 میلیارد دلار آمریکا) کاهش یافت زیرا بازگشت اقتصادی پس از پایان شیوع ویروس کرونا باعث افزایش درآمد مالیاتی و هزینه‌های مربوط به اقدامات حمایتی شد.

بازده اوراق قرضه دولتی کانادا در سراسر منحنی بالاتر بود و حرکت در اوراق خزانه ایالات متحده را دنبال می کرد. شاخص 10 ساله به بالاترین سطح خود از 7 مارس با 3.369% رسید  که 4 واحد پایه در روز افزایش داشت.

 

منبع گزارش:
https://www.reuters.com/markets/currencies/c-posts-weekly-decline-investors-eye-higher-us-rates-2023-05-26/

مقالات مشابه

پایان عصر جهانی شدن: چه باید کرد؟
نقش‌آفرینی در تجارت جهانی: ابعاد استراتژی جدید اقتصادی امارات؟
ابتکار یک‌ کمربند - یک‌راه؛ استراتژی هوشمندانه چین

انتخاب سردبیر

سیاسی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

پایان عصر جهانی شدن: چه باید کرد؟

نوشته: Mike O'Sullivan

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: Forbes

فرهنگی و اجتماعی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

رسانه در دنیای مدرن: فرهنگ، جهانی‌سازی و قدرت

نوشته: DZUL A MAT NOOR

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: themalaysianreserve

سیاسی
۱۴۰۳/۰۵/۰۵

ابعاد دیپلماسی فرهنگی روسیه و هند چیست؟

نوشته: Tatiana Bokova

رصدگر:   سامانه مشرف

اندیشکده: infobrics

user