۱۴ تیر ۱۴۰۲

دیدار اردوغان از خلیج فارس برای جذب سرمایه

  :اندیشکده
2023-07-04 17:08:00 :تاریخ انتشار
:نویسنده
لینک منبع اصلی
اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از سفر رسمی به امارات متحده عربی به منظور تقویت روابط اقتصادی از عربستان سعودی و قطر بازدید خواهد کرد. وی قرار است با هدف جذب سرمایه گذاری در کشور آسیب دیده خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کند.سیاست غیرمعمول اردوغان برای کاهش نرخ بهره به بهای تورم، بسیاری از سرمایه گذاران غربی را ترسانده بود. کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان نامزدهای بالقوه برای تکمیل شکاف سرمایه گذاری ظاهر شدند که باعث سفر رئیس جمهور ترکیه شد.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر قبلا در تأمین ارز خارجی مورد نیاز بانک مرکزی ترکیه، از طریق قراردادهای سوآپ و سپرده های مستقیم همکاری داشتند. گزارش ها حاکی از آن است که آخرین سفر رئیس جمهور ترکیه به منظور تلاش برای بهبود این روابط بوده است.

دولت ترکیه جذب 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری از طریق کانال های مختلف از کشورهای خلیج فارس از جمله خصوصی سازی و تملک را هدف گذاری کرده است. با توجه به تجربه شیمشک به عنوان استراتژیست اوراق قرضه در مریل لینچ، انتصاب او توسط اردوغان به عنوان یک اقدام بازارپسند تلقی شد.

در ماه مارس، آنکارا توافقنامه ای را برای دو برابر کردن حجم تجارت خود با امارات امضا کرد که بر روابط اقتصادی رو به رشد بین دو کشور تاکید کرد. در ماه مه، عراق یک پروژه زیربنایی ارائه کرد که شامل جاده ها و راه آهن می شد ترکیه را به کشورهای حاشیه خلیج فارس متصل می کند، از بغداد می گذرد.

منبع گزارش:
https://www.i24news.tv/en/news/middle-east/levant-turkey/1688490477-turkey-s-erdogan-to-visit-gulf-states-for-desperately-needed-investments

مقالات مشابه

انتخاب سردبیر

user