پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۱

معضل حق بیمه کشتی ها در تنش های دریایی خلیج فارس

  :اندیشکده
2023-05-11 07:49:00 :تاریخ انتشار
:نویسنده
لینک منبع اصلی
چندین ارائه‌دهنده بیمه و مؤسسه رده‌بندی گفتند به دلیل خطرات ژئوپلیتیکی غالب  انتظار می‌رود حق بیمه خطر جنگ دریایی برای کشتی‌های تجاری در چند ماه آینده ثابت بماند.یکی از مدیران ارشد سازنده تجهیزات امنیتی دریایی در حاشیه نمایشگاه IMDEX گفت: اگرچه حوادث نامطلوب در دریاهای آزاد در خلیج فارس پراکنده هستند، اما هر از چند گاهی به ما یادآوری می‌کنند که تهدید برطرف نشده است. منابع دریایی بین‌المللی در ماه فوریه اظهار داشتند که سامانه‌های هوایی بدون سرنشین به دو نفت‌کش و یک کشتی فله‌بر در دریای عرب حمله کردند که دو تای آنها متعلق به اسرائیل بوده است. این امر موجب اتهامات و اتهامات متقابل بین اسرائیل و ایران در بالاترین سطح بر اساس مبدا و داده های ردیابی پهپاد شد. در اواخر سال گذشته، پهپاد دیگری به یک تانکر تمیز به نام پاسیفیک زیرکون حمله کرد، در حالی که در سال 2021 خیابان مرسر و هلیوس ری با استفاده از روش‌های عملیاتی مشابه مورد حمله قرار گرفتند. مالکیت هر سه کشتی را می‌توان در تجارت اسرائیل جستجو کرد. یکی از مدیران شرکت بین‌المللی حفاظت و غرامت  P&I، Club گفت: «این نشان می‌دهد که کشتی‌های تحت کنترل یا مالکیت حتی حداقلی بازرگانان اسرائیلی، بیشتر از دیگران در معرض خطر جنگ هستند. اکثر فعالان بازار، مالکان و اجاره‌دهنده‌ها و ارائه‌دهندگان بیمه نیز می‌گویند این امر مسلم است که چنین حملاتی هر از گاهی تکرار می‌شود و بنابراین ارزیابی ریسک در خلیج فارس و خلیج عمان کاهش نخواهد یافت. هزینه های بالاتر یکی دیگر از شرکت های بیمه دریایی گفت که حملات هدفمند علیه یک کشور به معنای هزینه های اضافی بیمه برای کشتی های متعلق به آن مبدا است.شرکت‌های بیمه دریایی معمولاً از فهرست منطقه پرخطر کمیته جنگ مشترک LMA سرنخ می‌گیرند. در آگوست سال گذشته، چندین نهاد صنعت کشتیرانی از حذف طبقه بندی اقیانوس هند به عنوان HRA برای…

دریافت اشتراک

جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک  تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.  
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.
راهنمای دریافت اشتراک
 بیشتر

مقالات مشابه

انتخاب سردبیر

user