تقریباً یک سال پیش در همین روزها، نیروهای روسیه به اوکراین حمله کردند. در حالی که موشکها شهرهای بزرگ سراسر کشور را هدف قرار میدادند، تیم وزارت امور خارجه اوکراین یک استراتژی ارتباطی را با هدف مدیریت و انتقال روایت ملت به جهان گستردهتر راهاندازی کرد. ماریا لیپیاتسکا، رئیس برند اوکراین و مشاور ارتباطات استراتژیک، توضیح میدهد که چگونه آنها داستان اوکراین را در طول جنگ به جهان میگویند و درسهایی از ارتباطات بحران را به اشتراک میگذارد که امیدواریم هرگز نیازی به استفاده از آنها نداشته باشید. -از شما ماریا برای پیوستن به ما در این مصاحبه سپاسگزاریم. شما در نوامبر گذشته در City Nation Place Global اشاره کردید که میدانستید جنگ با روسیه در راه است و استراتژی خود را بر این اساس توسعه دادید. وقتی واقعیت وضعیت فاش شد، استراتژی شما چگونه پیش رفت؟ چه چیزی نیاز به تغییر داشت، وقتی فعالانه با حمله مقابله میکردید؟ جنگ برای ما در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز نشد. روسیه در سال ۲۰۱۴ به اوکراین حمله کرد. در آن زمان، ما غافلگیر شدیم و جهان کنار ایستاد. از بسیاری جهات، این به دلیل این بود که ما برای میزان پروپاگاندای روسیه در خارج از کشور آماده نبودیم. این بار ما آماده بودیم. میدانستیم که باید برای هر سناریویی، از جمله یک جنگ تمامعیار، آماده باشیم. از تابستان ۲۰۲۱، تیم ارتباطات استراتژیک وزارت امور خارجه شروع به آمادهسازی برنامههای اضطراری کرد که پروتکلهای اصلی اقدامات برای تیم ارتباطات را در صورت سناریوهای مختلف - از حملات اطلاعات نادرست، اقدامات تروریستی، تشدید خصومتها در مناطق اشغالی موقت لوگانسک و دونتسک، تا تهاجم تمامعیار - مشخص میکرد. حفظ هماهنگی بین بخشهای مختلف وزارت خارجه، از جمله سفارتخانهها در خارج از کشور، در مرکز این پروتکلها قرار داشت. در اولین ساعات تهاجم تمامعیار روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آخرین سناریو - برای تهاجم تمامعیار -…
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.