برخی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان، در وبسایتی که حاوی تصاویر سوءاستفاده از کودکان بود؛ تبلیغات خود را نمایش داده و به تامین مالی فعالیتهای آن کمک کردهاند. این موضوع، گوشهای تاریک از دنیای تبلیغات دیجیتال را روشن میکند. گاهی اوقات، با تصویری آنلاین مواجه میشوید که آنقدر وحشتناک است که نمیتوانید آن را از ذهن خود پاک کنید. برای کریستوف فراناشک، این اتفاق در محل کار رخ دادهاست. فراناشک مدیر شرکت تحقیقاتی تبلیغات Adalytics مستقر در ایالات متحده آمریکا است. اخیراً، او در حال بررسی محل نمایش تبلیغات وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در اینترنت بود و این پروژه او را به وبسایتی برای اشتراکگذاری تصاویر به نام ImgBB رساند. در آنجا، فراناشک چیزی منزجرکننده کشف کرد: تصاویر صریح و بی پرده جنسی از کودکی بسیار خردسال، همراه با تبلیغات شرکتهای Fortune 500، در آن سایت قرار داشت. او بلافاصله این محتوا را به دفتر فدرال تحقیقات (FBI)، وزارت امنیت داخلی (DHS) و سازمانهای حفاظت از کودکان گزارش داد. مرکز حفاظت از کودکان کانادا - یکی از سازمانهایی که فراناشک به آن هشدار داد - میگوید حداقل 35 تصویر را که توسط Adalytics در سایت علامتگذاری شده و مطابق با طبقهبندی مواد سوءاستفاده جنسی از کودکان (CSAM) است، پیدا کرده است. این مرکز میگوید به ImgBB اطلاع داده و تصاویر حذف شدهاند. سخنگوی FBI میگوید این اداره همه ادعاهای مربوط به جرائم را بررسی میکند، اما در مورد گزارشهای مردمی اظهار نظر نمیکند. DHS نیز به هیچ یک از سوالات پاسخ نداد. هر چه فراناشک بیشتر تحقیق میکرد، مشکل واضحتر میشد. یافتههای او سوالاتی را در مورد چگونگی این موضوع که تبلیغات آنلاین شما ممکن است به طور غیرمستقیم مبالغ هنگفتی را به گوشههای نامطلوب و گاهی غیرقانونی اینترنت تزریق کند، مطرح میکند. طبق گزارش جدید Adalytics، سیستمهای تبلیغاتی که توسط شرکتهایی مانند گوگل، آمازون و مایکروسافت اداره میشوند،…
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.