بهبود حاکمیت رسانههای اجتماعی برای سازمانها امری حیاتی است تا بتوانند حضور آنلاین خود را به طور مؤثر مدیریت کنند، از اعتبار خود محافظت نمایند و با مقررات مربوطه مطابقت داشته باشند. با این حال، بسیاری از سازمانها در انجام این کار با مشکل مواجه هستند. زیرا چشمانداز همیشه در حال تغییر رسانههای اجتماعی و فناوری، تطبیق استراتژیها و سیاستهای آنها را دشوار میکند. پلتفرمها، ویژگیها و روندهای جدید به طور مرتب ظاهر میشوند و این امر باعث میشود سازمانها در بهروزرسانی و تکامل خود با چالش مواجه شوند. در برخی موارد، بودجههای محدود ممکن است اختصاص منابع لازم برای آموزش، ابزارهای نظارت و اختصاص پرسنل برای مدیریت مؤثر حاکمیت رسانههای اجتماعی را غیرممکن سازد. و برای برخی از صنایع، پیچیدگی مقررات مختلف، مانند مقررات عمومی حفاظت از دادههای اتحادیه اروپا (GDPR)، قانون حفاظت از حریم خصوصی مصرفکننده ایالت کالیفرنیای ایالات متحده (CCPA)، یا قانون قابلیت حمل و دسترسی به بیمه سلامت ایالات متحده (HIPAA)، و سایر الزامات انطباق منطقهای مربوط به استفاده از رسانههای اجتماعی، میتواند چالشبرانگیز باشد و نیاز به تخصص حقوقی دارد. پیامدهای امنیتی حاکمیت ناکارآمد رسانههای اجتماعی میتواند سنگین باشد. بر اساس گزارش آمادگی سایبری Hiscox در سال 2022، یک حمله واحد میتواند به طور متوسط 18000 دلار برای یک شرکت آمریکایی هزینه داشته باشد که نسبت به 10000 دلار در سال 2021 افزایش قابل توجهی یافته است. و البته حملات قابل توجه بسیاری از طریق رسانههای اجتماعی به تعدادی از برندهای شناختهشده جهانی صورت گرفته است: HBO شاهد هک شدن چندین حساب توییتر و فیسبوک خود بود و مجرمان حساب توییتر برگر کینگ را تصرف کردند و قبل از حذف آن، پستهایی را منتشر کردند که از رقبا حمایت میکردند. این نمونهها عمدتاً به اعتبار هر دو برند آسیب رساندند. حملات دیگر از نظر مالی خسارتبارتر بودهاند. در سال 2013، ارتش الکترونیکی سوریه (SEA) توییتر…
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.