ما به بررسی رابطه بین دولت، کسبوکار و جامعه در حاکمیت رسانههای اجتماعی میپردازیم. چه کسی قوانین بازی را در دنیای دیجیتال تعیین میکند؟ این حوزه تحقیقاتی به تعامل بین دولت، کسبوکار و شهروندان در زمینه حاکمیت پلتفرمهای رسانههای اجتماعی میپردازد. بر اساس روشهای کیفی و کمی، هدف ما درک مشکلات مرتبط با چالشهای رسانههای اجتماعی است، مانند اطلاعات نادرست و سخنپراکنی نفرت آنلاین. ما همچنین مقایسه و بینشهایی درباره راهحلهای سیاستی ارائه میدهیم که به تحریک، هدایت، مدیریت و راهنمایی گفتمان عمومی میپردازند. بهطور خاص، ما سه راهحل سیاستی را بررسی میکنیم: مدیریت محتوا و کنترل اطلاعات: این فرایند شامل حذف، فیلتر و مسدود کردن محتوای مضر یا غیرقانونی منتشر شده در رسانههای اجتماعی است. کتاب آیندهنگر دانیلا استوکمان، حاکمیت چین دیجیتال (انتشارات دانشگاه کمبریج، با همکاری تینگ لو)، ادعا میکند که دولت چین در زمینه کنترل اطلاعات در رسانههای اجتماعی و نظارت به عنوان بخشی از سیستم اعتبار اجتماعی، با شرکتهای فناوری همکاری میکند. ماهیت تجاری این فضاهای مشارکتی دیجیتال همچنین به شهروندان قدرت میبخشد که این موضوع تأثیرات مهمی بر اعتماد آنها به سیستم سیاسی دارد. بهطور کلی، حاکمیت دیجیتال چین معضل دیجیتال را با بهرهبرداری از مزایای اقتصادی فناوری دیجیتال در حالی که چالشهای ثبات سیاسی را کنترل میکند، حل میکند. در مقابل، اروپا: رویکردی مبتنی بر فرایند را در حاکمیت رسانههای اجتماعی دنبال میکند و به تنظیم رویههای داخلی شرکتهای فناوری میپردازد با هدف افزایش شفافیت، مسئولیت عمومی و پاسخگویی. برای افزایش نظارت، قانون خدمات دیجیتال، تولید مشترک بین نهادهای نظارتی فناوری و محققان را پیشبینی میکند. ما هدف داریم به اجرای موفقیتآمیز این قانون کمک کنیم با ارائه بینشهایی در طراحی نهادها و ساختن رابطهای مبتنی بر اعتماد بین مدیران عمومی و محققان. ما همچنین بر اساس اطلاعات جدیدی که در طول اجرای سیاست در دسترس قرار میگیرد، منتشر میکنیم. با این کار، شکاف…
دریافت اشتراک
جهت مشاهده این مطلب لطفا اشتراک تهیه کنید یا با حساب کاربری سازمانی وارد شوید.
در رصدخونه می توانید به ازاء به اشتراک گذاری رصدهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…به رصد سایر افراد دسترسی داشته باشید.