پیشرفت سریع فناوری در حال دگرگونی هر صنعت در اقتصاد جهانی است. به طور خاص، اختلال ایجاد شده توسط همهگیری کووید-19، دولتها، شرکتها و شهروندان را مجبور به اتخاذ طیف گستردهای از راهحلهای دیجیتالی کرد. بسیاری از فعالیتها - از جمله خدمات دولتی، کار، تحصیل، و خردهفروشی - به صورت آنلاین تغییر کردند. این بیماری همهگیر همچنین نشان داد که کارگران و شهروندان عادی به مهارتهای مناسب برای فعالیت در عصر دیجیتال مجهز نیستند. مطالعهای که توسط کمیسیون اروپا در سال 2021 انجام شد، نشان داد که تنها 54 درصد از اروپاییها دارای مهارتهای دیجیتال پایه هستند. در سال 2022، شاخص مهارتهای دیجیتال جدید Salesforce نشان داد که از هر چهار کارگر در سراسر جهان، سه نفر برای فعالیت در دنیای دیجیتال اول احساس آمادگی نمیکنند. نگرانکنندهترین این واقعیت است که همین مطالعه نشان داد که تنها 28 درصد از پاسخدهندگان به طور فعال در برنامههای آموزشی شرکت داشتند یا فرصتهای یادگیری را برای کسب مهارتهای دیجیتال دنبال میکردند.
مهارتهای دیجیتال برای شهروندان و کارگران برای انجام کارهایشان، استفاده از فرصتهای فناوری جدید و کاهش خطراتی که ابزارها و خدمات مبتنی بر فناوری میتوانند معرفی کنند، حیاتی است. متخصصان در زمینه توسعه بین المللی از این روندها مصون نیستند. آنها نیاز به کسب مهارت و دانش دارند تا با موفقیت از فرصتهایی که دیجیتالی شدن به ارمغان میآورد استقبال و از این مهارتها برای مقابله با چالشهای جهانی استفاده کنند. اما آنها باید بدانند که فناوری ابزاری است که میتوانیم برای حل مشکلات اجتماعی و توسعه به کار ببریم - رویکرد طراحی انسان محور. در عین حال، متخصصان باید تهدیدات مرتبط با فناوری، از جمله حملات سایبری، نقض حریم خصوصی دادهها، تعصب و تبعیض، افزایش اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست، و روند رو به رشد اقتدارگرایی دیجیتال در سراسر جهان را تشخیص داده و مدیریت کنند.